ORGANIZACJA
- Dwie równe drużyny.
- Boisko do piłki nożnej/sala gimnastyczna.
- Gra jest połączeniem zabawy bieżnej „Berek”, gry drużynowej „Rugby”.
- Cel: Zdobycie jak najwięcej „Złotych jaj” (punktów) dla swojej drużyny.
- Dowolna liczba uczestników, lecz parzysta.
- Czas gry dowolny.
SPRZĘT
- 2 x piłka do rugby lub piłka do siatkówki.
- 2 x ringo.
PRZEBIEG
- Zawodników dzielimy na dwie drużyny, każdą z drużyn oznaczamy szarfą.
- Wyznaczamy strefę „Złotego jaja” (np. pole karne boiska do piłki nożnej), w którym umieszczamy piłkę położoną na ringo.
- Jedna połowa boiska jest polem dla jednej drużyny, a druga połowa boiska jest polem drugiej drużyny.
- Linia środkowa boiska wyznacza granice pola dla każdej z drużyn.
- Gra rozpoczyna się na sygnał gwizdka.
- Zadaniem uczestników jest dobiec do strefy złotego jaja tak, aby nie zostać klepniętym („zberkowany”) przez drużynę przeciwną.
- Jeżeli zawodnik zostanie „zberkowany” stoi w miejscu klepnięcia, lecz zawodnicy ze swojej drużyny mogą go wybawić „odberkować”. Jeżeli to się uda zawodnik wraca na swoje pole i dalej uczestniczy w grze.
- Jeżeli zawodnikowi z drużyny A uda się przebiec przez obronę drużyny B (nie zostanie klepnięty) i dobiec do strefy „Złotego jaja” (zawodnik w tej strefie jest bezpieczny nie można go „zberkować”) chwyta piłkę w RR i ma za zadanie zdobyć punkt.
- Punkty zdobywa się na dwa sposoby:
- Zawodnik rzuca „jajem” do zawodników ze swojej drużyny, a ci po udanym chwycie biegną jak najszybciej do swojej strefy „Złotego jaja” po dobiegnięciu drużyna zdobywa punkt.
- Zawodnik chwyta piłkę pod pachę tak jak w rugby i mam za zadnie dobiec do swojej strefy tak, aby nie zostać klepniętym.
- Natomiast, jeżeli „jajo” w czasie próby zdobywania punktu zostanie rozbite, czyli piłka dotknie podłoża, zabawa rozpoczyna się od początku, wszyscy uczestnicy wracają do ustawienia początkowego.
- Wygrywa drużyna, która zdobędzie większą liczbę punktów.
WSKAZÓWKI/UWAGI
- Oznaczyć drużyny szarfami w dwóch kolorach.
- Szybkie tempo, częste „odberkowywanie” swoich zawodników.
- Gra kończy się po ustalonej liczbie punków przed rozpoczęciem gry.
- Zwrócenie uwagi, aby zawodnicy „zberkowani” zatrzymywali się w miejscu klepnięcia.
- W sytuacji, gdy obie drużyny dobiegły do swojej strefy „Złotego jaja”, punkt zdobywa drużyna, która jako pierwsza dobiegła do celu.