ORGANIZACJA

  • Dwie równe drużyny.
  • Boisko do piłki nożnej/sala gimnastyczna.
  • Gra jest połączeniem zabawy bieżnej „Berek”, gry drużynowej „Rugby”.
  • Cel: Zdobycie jak najwięcej „Złotych jaj” (punktów) dla swojej drużyny.
  • Dowolna liczba uczestników, lecz parzysta.
  • Czas gry dowolny.

SPRZĘT

  • 2 x piłka do rugby lub piłka do siatkówki.
  • 2 x ringo.

PRZEBIEG

  • Zawodników dzielimy na dwie drużyny, każdą z drużyn oznaczamy szarfą.
  • Wyznaczamy strefę „Złotego jaja” (np. pole karne boiska do piłki nożnej), w którym umieszczamy piłkę położoną na ringo.
  • Jedna połowa boiska jest polem dla jednej drużyny, a druga połowa boiska jest polem drugiej drużyny.
  • Linia środkowa boiska wyznacza granice pola dla każdej z drużyn.
  • Gra rozpoczyna się na sygnał gwizdka.
  • Zadaniem uczestników jest dobiec do strefy złotego jaja tak, aby nie zostać klepniętym („zberkowany”) przez drużynę przeciwną.
  • Jeżeli zawodnik zostanie „zberkowany” stoi w miejscu klepnięcia, lecz zawodnicy ze swojej drużyny mogą go wybawić „odberkować”.  Jeżeli to się uda zawodnik wraca na swoje pole i dalej uczestniczy w grze.
  • Jeżeli zawodnikowi z drużyny A uda się przebiec przez obronę drużyny B (nie zostanie klepnięty) i dobiec do strefy „Złotego jaja” (zawodnik w tej strefie jest bezpieczny nie można go „zberkować”) chwyta piłkę w RR i ma za zadanie zdobyć punkt.
  • Punkty zdobywa się na dwa sposoby:
  • Zawodnik rzuca „jajem” do zawodników ze swojej drużyny, a ci po udanym chwycie biegną jak najszybciej do swojej strefy „Złotego jaja” po dobiegnięciu drużyna zdobywa punkt.
  • Zawodnik chwyta piłkę pod pachę tak jak w rugby i mam za zadnie dobiec do swojej strefy tak, aby nie zostać klepniętym.
  • Natomiast, jeżeli „jajo” w czasie próby zdobywania punktu zostanie rozbite, czyli piłka dotknie podłoża, zabawa rozpoczyna się od początku, wszyscy uczestnicy wracają do ustawienia początkowego.
  • Wygrywa drużyna, która zdobędzie większą liczbę punktów.

WSKAZÓWKI/UWAGI

  • Oznaczyć drużyny szarfami w dwóch kolorach.
  • Szybkie tempo, częste „odberkowywanie” swoich zawodników.
  • Gra kończy się po ustalonej liczbie punków przed rozpoczęciem gry.
  • Zwrócenie uwagi, aby zawodnicy „zberkowani” zatrzymywali się w miejscu klepnięcia.
  •  W sytuacji, gdy obie drużyny dobiegły do swojej strefy „Złotego jaja”, punkt zdobywa drużyna, która jako pierwsza dobiegła do celu.