W dniach 4-8 kwietnia w naszej szkole odbył się tydzień przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Było to zwieńczenie projektu pod nazwą “Ekologia- moda czy konieczność”, w którym brali udział uczniowie z klas V-VIII.

W poniedziałek, 4. kwietnia uczniowie z klasy VII A i VIII B prezentowali ciekawe doświadczenia fizyczne i chemiczne swoim młodszym kolegom.

Niektóre z eksperymentów dzieci mogły wykonać same, np. balonowe szaszłyki, bańka w bańce czy papierowy most. Doświadczenia cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem.

W następnych dniach, podczas lekcji matematyki, uczniowie, pracując w grupach, rozwiązywali zadania ekologiczne. Na informatyce tworzyli strony internetowe oraz gry w Scratchu. Wcześniej, ramach projektu, uczniowie klas VIII przygotowali na biologii prezentacje multimedialne, dotyczące oddziaływań między organizmami w ekosystemie, a chętni zrobili lapbooki o tematyce ekologicznej. Uczennica klasy VIII A, Zuzanna Chwaszcz, przedstawiła swoją, bardzo ciekawą prezentację młodszym kolegom z klas VI i VII.

Na geografii uczniowie klas VII wykonali plakaty, które stanowiły dekorację tygodnia przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Na chemii klasy VIII przygotowały filmiki na Tik Toku nt. oszczędzania wody. Oprócz tego odbył się szkolny konkurs plastyczny “Ekologiczny kapelusz”, zorganizowany przez nauczycielkę przyrody. Podsumowując, wielu uczniów i nauczycieli było zaangażowanych w realizację projektu, który okazał się atrakcyjną formą zdobywania wiedzy. Mamy nadzieję, że tydzień przedmiotów matematyczno-przyrodniczych stanie się naszą szkolną tradycją.

 Opracowały: Alicja Anastaziuk i Małgorzata Pietralczyk