W roku szkolnym 2023/2024 Świetliczaki po raz trzeci uczestniczyły w III Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym “Europa i ja”, którego autorem była pani Ilona Broniszewska ze Szkoły Podstawowej w Bochotnicy.

Celem Projektu było przybliżenie dzieciom wiedzy na temat krajów znajdujących się w Europie, pozyskiwanie nowych informacji na temat kultur innych państw oraz zdobywanie nowych doświadczeń i rozwijanie zainteresowań dotyczących Europy.

Każda grupa na początku swojej przygody z projektem musiała wybrać sobie jedno państwo europejskie (oprócz Polski). My zdecydowaliśmy się na Hiszpanię. Projekt składał się z listy 13 zadań. Od października do maja każdy we własnym zakresie i w swoim tempie wykonywał zadania. Aby zaliczyć projekt i otrzymać certyfikat należało wykonać i udokumentować na grupie projektowej min. 8 zadań z listy. Nam udało się wykonać 9 zadań.

Zadanie 1

Pracowaliśmy z mapą świata – poznaliśmy, gdzie leży Hiszpania, z jakimi krajami graniczy, omówiliśmy greckie symbole narodowe, wysłuchaliśmy hymnu oraz wykonaliśmy pracę plastyczną – flagę Hiszpanii.

Zadanie 2

Szukaliśmy w zasobach internetowych słuchowiska,  filmiku, bajki itp., które nawiązują do Hiszpanii.

Zadanie 3

Stworzyliśmy hiszpańsko – polski słowniczek obrazkowy.

Zadanie 4

Opiekunowie przygotowali prezentację multimedialną na temat miejsc, zabytków, które warto zobaczyć w Hiszpanii.

Zadanie 5
Poznaliśmy faunę i florę Hiszpanii.

Zadanie 6

Poznawaliśmy hiszpańskie potrawy i desery. Udaliśmy się do miasta na hiszpańską przekąskę – churros.

Zadanie 7

Przesłaliśmy do organizatora projektu pocztówkę przedstawiającą nasze miasto.

Zadanie 8

Poznaliśmy sławnych Hiszpanów – piosenkarzy, aktorów, piłkarzy, tenisistów, malarzy, projektantów mody itp.

Zadanie 9

Uczyliśmy się liczyć od 0 do 10 w języku hiszpańskim.

Wszystkie zadania z realizacji projektu były na bieżąco umieszczane na stronie internetowej szkoły, tak więc zachęcamy do zaglądania.

Mamy nadzieję, że kiedyś w przyszłości nasi najmłodsi sami odwiedzą Hiszpanię i przekonają się jak wygląda w rzeczywistości. 

Dziękujemy wszystkim dzieciom, które aktywnie brały udział w projekcie.

Koordynatorzy projektu: Karina Nadała, Barbara Pucztarska