W roku szkolnym 2023/2024 Świetliczaki po raz trzeci uczestniczyły w III Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym “Europa i ja”, którego autorem była pani Ilona Broniszewska ze Szkoły Podstawowej w Bochotnicy.
Celem Projektu było przybliżenie dzieciom wiedzy na temat krajów znajdujących się w Europie, pozyskiwanie nowych informacji na temat kultur innych państw oraz zdobywanie nowych doświadczeń i rozwijanie zainteresowań dotyczących Europy.
Każda grupa na początku swojej przygody z projektem musiała wybrać sobie jedno państwo europejskie (oprócz Polski). My zdecydowaliśmy się na Hiszpanię. Projekt składał się z listy 13 zadań. Od października do maja każdy we własnym zakresie i w swoim tempie wykonywał zadania. Aby zaliczyć projekt i otrzymać certyfikat należało wykonać i udokumentować na grupie projektowej min. 8 zadań z listy. Nam udało się wykonać 9 zadań.
Zadanie 1
Pracowaliśmy z mapą świata – poznaliśmy, gdzie leży Hiszpania, z jakimi krajami graniczy, omówiliśmy greckie symbole narodowe, wysłuchaliśmy hymnu oraz wykonaliśmy pracę plastyczną – flagę Hiszpanii.
Zadanie 2
Szukaliśmy w zasobach internetowych słuchowiska, filmiku, bajki itp., które nawiązują do Hiszpanii.
Zadanie 3
Stworzyliśmy hiszpańsko – polski słowniczek obrazkowy.
Zadanie 4
Opiekunowie przygotowali prezentację multimedialną na temat miejsc, zabytków, które warto zobaczyć w Hiszpanii.
Zadanie 5
Poznaliśmy faunę i florę Hiszpanii.
Zadanie 6
Poznawaliśmy hiszpańskie potrawy i desery. Udaliśmy się do miasta na hiszpańską przekąskę – churros.
Zadanie 7
Przesłaliśmy do organizatora projektu pocztówkę przedstawiającą nasze miasto.
Zadanie 8
Poznaliśmy sławnych Hiszpanów – piosenkarzy, aktorów, piłkarzy, tenisistów, malarzy, projektantów mody itp.
Zadanie 9
Uczyliśmy się liczyć od 0 do 10 w języku hiszpańskim.
Wszystkie zadania z realizacji projektu były na bieżąco umieszczane na stronie internetowej szkoły, tak więc zachęcamy do zaglądania.
Mamy nadzieję, że kiedyś w przyszłości nasi najmłodsi sami odwiedzą Hiszpanię i przekonają się jak wygląda w rzeczywistości.
Dziękujemy wszystkim dzieciom, które aktywnie brały udział w projekcie.
Koordynatorzy projektu: Karina Nadała, Barbara Pucztarska