DRODZY RODZICE! ABY POGŁĘBIĆ KOMPETENCJE JĘZYKOWE DZIECI 5 I 6 LETNICH TWORZYMY SŁOWA, KTÓRE NIE ISTNIEJĄ

W POLSKIM JĘZYKU I WSPÓLNIE WYMYŚLAMY RYMOWANKI.

NOWE SŁOWA

Mamy pierwsze nowe słowo w naszym słowniku! Podczas zajęć przygotowujących do nauki głoskowania, słowo wymyślił Natan. Jest nazwą osiedla, które budowały dzieci z papierowych cegiełek. Klocburg – nasze pierwsze nowe słowo!

“Szóstek” – określenie na szósty dzień tygodnia 🙂

Jak dzieci nazwały rybkę?

Lendi, loks, gliksit, grali – takie propozycje padły podczas wspólnego rysowania 🙂

Korije, garaja, bordi i cziciuna – to nazwy na chińską zupę przy okazji rozmówek na temat chińskiego języka.

Chałczy – pie, który szczeka

Zmieciuchy – okruszki, które należy posprzątać

Jak inaczej nazwać strach? Złowrogościak 🙂

Keczup: aszkeczap, kipucz, hurasza, jekit i (pomidornik – p. Renata)

Parówka: śluzaj, keczi, mako, nacha 🙂

Dzyndzolą – określenie Mateusza na dżwięk dzwonków

Określenie Mieszka i Ziemowita na człowieka, który coś zgubił – śledź, zgubek, mały zgubiś, zgubijak 🙂

NASZE RYMOWANKI

Bawimy się nogami, skaczemy i śpiewamy 🙂

Raz, dwa trzy, Asia liczy.

Mama, tata i dwa konie, kto coś powie, ten zatonie.

Co mam w głowie no to powiem.

W co się bawić, kto już wie, niech szybko nam powie.