DRODZY RODZICE! ABY POGŁĘBIĆ KOMPETENCJE JĘZYKOWE DZIECI 5 I 6 LETNICH TWORZYMY SŁOWA, KTÓRE NIE ISTNIEJĄ
W POLSKIM JĘZYKU I WSPÓLNIE WYMYŚLAMY RYMOWANKI.
NOWE SŁOWA
Mamy pierwsze nowe słowo w naszym słowniku! Podczas zajęć przygotowujących do nauki głoskowania, słowo wymyślił Natan. Jest nazwą osiedla, które budowały dzieci z papierowych cegiełek. Klocburg – nasze pierwsze nowe słowo!
“Szóstek” – określenie na szósty dzień tygodnia 🙂
Jak dzieci nazwały rybkę?
Lendi, loks, gliksit, grali – takie propozycje padły podczas wspólnego rysowania 🙂
Korije, garaja, bordi i cziciuna – to nazwy na chińską zupę przy okazji rozmówek na temat chińskiego języka.
Chałczy – pie, który szczeka
Zmieciuchy – okruszki, które należy posprzątać
Jak inaczej nazwać strach? Złowrogościak 🙂
Keczup: aszkeczap, kipucz, hurasza, jekit i (pomidornik – p. Renata)
Parówka: śluzaj, keczi, mako, nacha 🙂
Dzyndzolą – określenie Mateusza na dżwięk dzwonków
Określenie Mieszka i Ziemowita na człowieka, który coś zgubił – śledź, zgubek, mały zgubiś, zgubijak 🙂
NASZE RYMOWANKI
Bawimy się nogami, skaczemy i śpiewamy 🙂
Raz, dwa trzy, Asia liczy.
Mama, tata i dwa konie, kto coś powie, ten zatonie.
Co mam w głowie no to powiem.
W co się bawić, kto już wie, niech szybko nam powie.